24.10.12

Untitled thinks 2



Drawing Pen digoncang-goncang atas sebab nak bagi dakwat keluar. Entah kenapa susah betul dakwat nak keluar. Dakwat dah keluar, dia terus conteng-conteng atas kertas A4 tu. Muka orang tanpa badan dilukis. Kemudian badan dan anggota-anggota lain pula dia lukis...

Tiba-tiba sepucuk surat jatuh dihadapan dia. Entah dari mana ntah agaknya surat ni. Dari langit kot. Rupa-rupanya kawannya yg bg...

"surat pe ni weh?"

"kau xreti nk baca ke?"

Dibuka, dibaca. ' Tawaran kemasukan kesekolah.....'

doublejack.

"Untung lah dapat. weh aku nk tanya sikit, besar nanti kau nak jadi apa?" tanya kawannya.

"Untung. jadi apa? cita-cita? entah. tak pernah terfikir."

"Takyah bangga laahhh. Takkanlah kau xtau nk jadi apa? doktor ke? jurutera ke? lawyer ke? footballer ke? pelukis ke? xpun paling manis jd penyanyi lah..hehehe."

"Aku xbangga pun. Melukis just hobi aku..Penyanyi? gila apa. Taknak lah. buat fitnah kena diri nanti. "

"Habistu selama ni kau nak jadi apa? takkan takda pegangan hidup?"

"Tak terfikir. Aku ada pegangan hidup lah!. Aku hidup kerana Allah. Belajar kerana Allah."

"Dah tu nak jadi apa? kau kena bercita-cita gak weh."

"Ustaz mungkin... hehehe"

"Baguslah. Boleh jadi kiyai. nanti ajar anak aku mengaji tau?"

"Hehe. kau serius?"

"Serius lah."

Tersengih dia. Memang dia takda cita-cita sebenarnya. Pelik yg amat.

Jatuh tumbang tanpa prinsip hidup..

No comments:

Post a Comment